به دلیل ضرورت مقابله با هرگونه فساد و تخلف و ایجاد بستری امن برای ثبت گزارش ها و شکایات مردمی، سامانه هاتف (هسته اعلام تخلف و فساد) شهرداری رفسنجان در بهمن ماه ۱۴۰۰ برای خدمت رسانی الکترونیک به شهروندان و تحت نظر «اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری رفسنجان» رونمایی شد.
- سامانه هاتف، برای ثبت هر گونه شکایت شهروندان از مجموعه شهرداری رفسنجان شامل هر گونه فساد مالی و اداری، تخلف از قوانین و آیین نامه ها، ترک فعل و عدم انجام وظیفه و بد رفتاری با ارباب رجوع طراحی شده است.
- شهروندان لازم است تا در هنگام ثبت شکایت، موضوع، واحد اجرایی مورد شکایت، نوع شکایت، فرد خاطی و شرح شکایت را به دقت ذکر کنند. طبیعی است که هر چه دقت در نگارش شرح شکایت بیشتر باشد، رسیدگی نیز با دقت بیشتری انجام می شود.
- ذکر مشخصات شاکی ضروری نیست اما پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای تسریع در بررسی شکایت، شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و از محرمانه بودن اطلاعات خود اطمینان کامل داشته باشید.
- شهروندانی که تمایل به ثبت شکایت در سامانه ندارند می توانند با شماره ۳۴۲۵۵۷۴۰ با پیش شماره ۰۳۴ به طور مستقیم شکایت خود را به اداره بازرسی شهرداری رفسنجان اعلام کنند.